Materiały partnera

Fotografia reklamowa w Toruniu i jej zastosowanie w handlu

Mówi się, że klienci w dużej mierze z kupują „oczami”. Najważniejszy jest dla nich obraz, a informacja/tekst do niego dołączony pełni rolę drugorzędną. Stąd też tak ważnym obszarem w procesie sprzedaży jest fotografia reklamowa.

Zadania fotografii reklamowej

Fotografia reklamowa ma za zadanie wzmocnienie ukazywanych pozytywnych cech towaru oraz ukazanie go w taki sposób, by przywoływał wyłącznie pozytywne skojarzenia. Niesie ona za sobą przekaz i daje odbiorcy coś więcej niż jedynie atrakcyjnie przedstawiony towar, czy usługę. Fotografia reklamowa ma przekonać docelowego klienta o atrakcyjności produktu.

Podział fotografii reklamowej

Jednym z podziałów fotografii reklamowej jest ten, w którym treść reklamowa prezentowana jest w sposób: bezpośredni – dany towar jest umieszczany na pierwszym planie. Ukazuje się go tak, by nikt nie wątpił, że to właśnie o jego reklamę chodzi; niebezpośredni- podstawą jest krajobraz/sytuacja i to w nie wpleciony jest reklamowany produkt. Przedstawia się go w sposób nienachalny jako tło. Są też i takie fotografie reklamowe, których zadaniem jest wywoływanie emocji (nawet skrajnych). Są to np. zdjęcia zamieszczane na pudełkach papierosów, które obrazują negatywne skutki palenia.

Ponadto istnieją i inne rodzaje fotografii reklamowej. Do najważniejszych należą: a. produktowa, b. żywności, c. wizerunkowa, d. portret środowiskowy, e. wnętrz, f. stockowa, g. nieruchomości, h. korporacyjna, i. modowa, j. Dokumentacyjna, k. wizerunkowa marki oraz l. kreatywna.

Wykorzystanie fotografii reklamowej w marketingu

Fotografia reklamowa znajduje swoje zastosowanie w marketingu (zarówno tradycyjnym, jak i internetowym) wielu firm, jak np. https://studioelementmedia.pl/fotografia/fotografia-reklamowa/. Przy umiejętnym zastosowaniu można wykorzystać w pełni jej potencjał, zamieszczając tę fotografię w: firmowych broszurach i katalogach, ulotkach reklamowych, w portalach internetowych FB, Instagram i inne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *